Методична картка вчителя
ЗАВАЛІЙ ОЛЬГИ ЛЕОНТІЇВНИ
Посада: вчитель математики, фізики, інформатики
Освіта: вища
Педагогічний стаж:12 років
Категорія: спеціаліст І категорії
Нагороди: Грамота за участь у конкурсі на кращу презентацію до уроку математики в 5 класі (2014рік);
Грамота за зайняте ІІІ місце у конкурсі творчих уроків з математики у 6 класі (2014рік);
Грамота за зайняте ІІІ місце у конкурсі на кращу презентацію до уроку фізики у 8 класі(2014 рік);
Грамота за зайняте ІІІ місце у конкурсі на кращу презентацію до уроку інформатики у 6 класі (2015 рік).
Проблема над якою працюю: "Компетентнісний підхід до викладання математики в школі"
ШМО: керівник ШМО вчителів природничо-математичного циклу
Курси: 2015рік. Свідоцтво №1555 від 27 квітня 2012р. (вч. математики)
Атестація: 2013рік. Присвоєння І кваліфікаційної категорії.
Семінари: участь у шкільних та районних семінарах.
Відкриті уроки:
- відкритий урок-подорож з фізики по темі "Рівномірний рух"
- відкритий урок з математики "Арифметична прогресія"
- відкритий урок з фізики "Теплові явища"
- відкритий урок з алгебри "Перетворення графіків функцій"

Я, Завалій Ольга Леонтіївна, вчитель математики. На педагогічній ниві працюю 12 років.
Любов до математики прищепила мені моя вчителька Винниченко Руслана Михайлівна. Пройшло багато років, а її прекрасні і дієві настанови відчуваю і пам'ятаю зараз.
Потім було навчання в Волинському Державному університеті імені Лесі Українки на математичному факультеті.
Погоджуюсь із думкою, що вчитель завжди учень, бо щодня щось нове відкриваєш для себе. Змінюється світ, змінюються підходи до викладання, та незмінним залишається головне призначення вчителя – навчити людину бути Людиною. Вважаю, педагогічне покликання – це не тільки передача знань, умінь і навичок, а й всебічний розвиток здібностей та можливостей учнів, виховання порядного, відповідального, свідомого громадянина країни. Моя професійна діяльність ґрунтується на верховенстві загальнолюдських цінностей, норм і принципів моралі.
Моя мета – підтримати в учнів жагу до знань, розвинути і зберегти, вселити віру в себе, в свої сили. У навчанні не повинно бути нещасних дітей — дітей, душу яких пригнічує думка, що вони ні на що не здатні. Найбільшою нагородою для мене є досягнення вихованців і відчуття того, що ти допоміг становленню ЛЮДИНИ. Використовую у своїй роботі найрізноманітніші освітні новації, а перевагу надаю інноваційним методам навчання, коли спостерігається демократизація у спілкуванні учителя та учня, адже вони є партнерами у навчальному процесі.
Розумію, що сучасним школярам нелегко збагнути пріоритет знань, тому постійно спонукаю до пошуково- дослідницької роботи, всіляко допомагаю. Намагаюся знаходити у кожному щось хороше, розвиваю його. Вірю дітям, а вони вірять мені. Найголовніше не зійти з обраної дороги, якою пробираєшся зі своїми учнями крізь темряву. І він обов’язково настане – сонячний, радісний, яскравий Світанок.
Любов до математики прищепила мені моя вчителька Винниченко Руслана Михайлівна. Пройшло багато років, а її прекрасні і дієві настанови відчуваю і пам'ятаю зараз.
Потім було навчання в Волинському Державному університеті імені Лесі Українки на математичному факультеті.
Погоджуюсь із думкою, що вчитель завжди учень, бо щодня щось нове відкриваєш для себе. Змінюється світ, змінюються підходи до викладання, та незмінним залишається головне призначення вчителя – навчити людину бути Людиною. Вважаю, педагогічне покликання – це не тільки передача знань, умінь і навичок, а й всебічний розвиток здібностей та можливостей учнів, виховання порядного, відповідального, свідомого громадянина країни. Моя професійна діяльність ґрунтується на верховенстві загальнолюдських цінностей, норм і принципів моралі.
Моя мета – підтримати в учнів жагу до знань, розвинути і зберегти, вселити віру в себе, в свої сили. У навчанні не повинно бути нещасних дітей — дітей, душу яких пригнічує думка, що вони ні на що не здатні. Найбільшою нагородою для мене є досягнення вихованців і відчуття того, що ти допоміг становленню ЛЮДИНИ. Використовую у своїй роботі найрізноманітніші освітні новації, а перевагу надаю інноваційним методам навчання, коли спостерігається демократизація у спілкуванні учителя та учня, адже вони є партнерами у навчальному процесі.
Розумію, що сучасним школярам нелегко збагнути пріоритет знань, тому постійно спонукаю до пошуково- дослідницької роботи, всіляко допомагаю. Намагаюся знаходити у кожному щось хороше, розвиваю його. Вірю дітям, а вони вірять мені. Найголовніше не зійти з обраної дороги, якою пробираєшся зі своїми учнями крізь темряву. І він обов’язково настане – сонячний, радісний, яскравий Світанок.
Я середнього зросту, темноволоса. Спокійної вдачі, товариська, скромна, толерантна, розсудлива. Не люблю створювати конфліктні ситуації. Маю три хобі: вишивання, в’язання і трішки подорожі. У роботі ціную відповідальність , у людині – чуйність і доброту. Я щаслива коли поруч зі мною діти . Адже тільки діти наділяють мене внутрішньою енергією, спонукають до творчості, вселяють надію. Можливо, не всі діти здатні успішно виконати поставлені навчальні завдання, однак усіх без винятку Господь наділив талантом. Учитель повинен підтримати в учнів жагу до знань, розвинути і зберегти, вселити віру в себе, в свої сили. У навчанні не повинно бути нещасних дітей — дітей, душу яких пригнічує думка, що вони ні на що не здатні. Найбільшою нагородою для мене є те , що діти перебуваючи зі мною відчувають себе щасливими і неповторними.Попри всю складність нашого буття я буду віддана школі серцем і душею, працювати творчо, знаходити шляхи навчання та виховання не заради похвали та нагород, а тому, що це моє покликання. І якби мені довелось починати все спочатку, я всеодно була б вчителем.

ПРО МЕНЕ
МОЇ ПОГЛЯДИ НА ЖИТТЯ




Використання інноваційниї технологій навчання в практиці роботи вчителя математики ЗАВАЛІЙ ОЛЬГИ ЛЕОНТІЇВНИ
Світ останнім часом невпізнанно змінився і продовжує змінюватися. Двадцять перше століття кидає виклик усьому, що нас оточує. Сучасний світ змінюється настільки швидко, що в межах життя одного покоління відбуваються кардинальні зміни, які стосуються всіх сторін існування людини. Всі ці зміни вимагають від суспільства винахідливості, гнучкості, творчого підходу до розв’язання проблем, уміння застосовувати знання в реальному житті. Однак ці вміння не беруться нізвідки, їх треба формувати і розвивати. Тому школа, яка розуміє дійсне значення цих процесів соціуму, несе на собі особливу відповідальність за вміння пристосовуватися до змін. Якщо необхідність соціалізації учня усвідомлена і визнається вчителем (що, звичайно, свідчить про його сучасний рівень ерудиції, професіоналізм), то він закладатиме цю ідею перш за все в завдання уроку. І, проектуючи урок, думатиме, шукатиме зміст, методи, форми, засоби, створюватиме умови, щоб мета соціалізації була виконана. У контексті євроінтеграційних освітніх процесів особливої актуальності набуває питання щодо застосування методів навчання, спрямованих на формування компетентного школяра. Адже
«людина освічена та, яка знає, де знайте те, чого вона не знає»
Технологія проблемного навчання
Проблемна ситуація – це ситуація, яка виникає внаслідок такої організації вчителем взаємодії учня з об’єктом пізнання, яка допомагає виявити пізнавальне протиріччя. Проблемна ситуація характеризується інтелектуальним утрудненням і потребою розв’язувати його. Сутність пізнавального протиріччя міститься у неможливості за допомого тих знань і способів діяльності, якими володіють школярі,вирішити протиріччя, що виникли.
Проблемні ситуації на уроках математики зручно створювати, з мого досвіду, при розв’язуванні різного виду задач; під час мотивації, використовуючи різні цікаві факти, прислів’я, приказки, загадки, поетичні рядки, літературні твори. історичні довідки.
Наприклад, на уроці геометрії в 7 класі під час вивчення теореми про суму кутів трикутника.
- Чи можна накреслити кут градусною мірою 100о? (Так);
- А три таких кути? (Так);
- А чи можна накреслити трикутник, щоб кожний його кут був 100о?
Учні пробують практично розв’язати цю проблему та доходять висновку, що це неможливо. Чому? А які кути можна брати, щоб дістати трикутник? Проблемну ситуацію створено.
На уроці математики в 6 класі під час вивчення ознак подільності:
- Як можна перевірити, чи ділиться число без остачі на 2; 3; 5; 9? (Так, діленням у стовпчик)
- А чи можна відповісти на це запитання швидше, не використовуючи ділення?
Проведемо гру – експеримент: ви називаєте число, я одразу відповідаю на це запитання, а ви перевіряєте ділення письмово. Чим же я користуюсь під час відповідей?
Проблемна ситуація створена.
Ігрові технології навчання
Я використовую на уроках не ігри, а ігрові ситуації, які дозволяють підвищити інтерес учнів до предмету; зробити уроки різноманітними, більш цікавими; таким чином вноситься різноманітність в навчально-виховний процес та підвищується активність, навіть пасивних, учнів на уроках. З цією метою я використовую різні види ігор, серед яких «Снігова куля», «Слово – речення – запитання – відповідь», «Знайди помилку», «Запитай себе сам», «Хто більше», «Ланцюжок», «Кольорова стрічка», «Вилучи зайве», «Знайди за описом», кросворди, ребуси, загадки.
Технологія розвитку критичного мислення
Технологія розвитку критичного мислення формує творче мислення, сприяє розвитку креативності. Критичне мислення необхідне під час розв’язування проблемних задач, формулювання висновків, оцінювання та прийняття рішень.
Для розвитку критичного мислення на уроках я використовую такі методи: мозковий штурм, "асоціативний кущ», читання з позначками.
Технологія інтерактивного навчання
Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, яка має конкретну, передбачувану мету створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність.
Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення проблеми на основі аналізу обставин та відповідної ситуації.
Інтерактивні технології на уроках математики дозволяють забезпечити глибину вивчення матеріалу. Учні опановують всі рівні пізнання (знання, розуміння, застосування, аналіз, синтез, оцінювання). Змінюється і роль учнів: вони стають активними, приймають важливі рішення. Проте кожна інтерактивна вправа потребує попереднього розгляду і навчання учнів для її проведення.
У своїй практиці я використовую такі інтерактивні вправи як «Мікрофон», «Незакінчене речення», «Мозковий штурм», «Броунівський рух», «Коло ідей», «метод ПРЕС».
Інформаційні технології
Інформаційні технології – технології інформатики в поєднанні з іншими, пов’язаними з нею, технологіями, тобто це цілеспрямована організована сукупність інформаційних процесів з використанням засобів обчислювальної техніки, що забезпечує високу швидкість обробки даних, ефективний пошук інформації, розповсюдження даних, доступ до джерел інформації незалежно від місця їх розташування.
Найсучаснішим комп’ютерним засобом навчання є мультимедіа, що
ґрунтується на спеціальних апаратних і програмних засобах.
ґрунтується на спеціальних апаратних і програмних засобах.
Однією з беззаперечних переваг засобів мультимедіа є можливість розроблення на їх основі інтерактивних комп’ютерних презентацій з математики.
Мною створено ряд комп’ютерних презентації за допомогою MS Power Point з використанням різноманітних ППЗ, рекомендованих Міністерством освіти і науки, та інтернет-ресурсів. Вони являють собою мультимедійні презентації, які складені відповідно до чинної програми з математики.
Проектна технологія
Проектна технологія – це інноваційна форма роботи організації освітнього середовища, в основі якої лежить комплексний характер діяльності тимчасового колективу спеціалістів в умовах активної взаємодії з навколишнім середовищем. Це сукупність певних дій, документів, текстів, призначених для створення реального об'єкта, предмета, різного роду теоретичного чи практичного продукту.
У основі методу проектів лежить розвиток учнівських пізнавальних навичок, уміння самостійно конструювати свої знання та орієнтуватися в інформаційному просторі, розвиток критичного мислення, формування навичок мислення високого рівня.
Метод проектів завжди орієнтований на самостійність учнів – індивідуальну, парну, групову, – яку вони здійснюють упродовж певного часу; допускає можливість розв'язування певної проблеми; у ньому передбачається, з одного боку, необхідність використання різноманітних методів, засобів навчання, а з іншого — інтегрування знань, умінь із різних галузей науки та мистецтва. Результати виконаних проектів повинні бути «відчутними», тобто, якщо це теоретична проблема, то має бути запропоноване конкретне її розв'язування, а якщо практична – конкретний результат, готовий до впровадження.
Моїми учнями (під моїм керівництвом) створено кілька проектів. Ця робота їм в основному подобається і вони із захопленням і цікавістю створюють проекти різних типів.
Дискусія
Це обмін думками з певної проблеми. Організація дискусії тісно пов’язана з груповою роботою. Продуктивність дискусії залежить від ґрунтовного оволодіння учнями необхідною інформацією. Схема проведення дискусії:
1. Введення в проблему.
2. Об’єднання учнів у групи.
3. Різнодія функцій та завдань у групі.
4. Обговорення.
5. Підбиття підсумків.
4. Читання тексту з позначками.

Немає коментарів:
Дописати коментар