5 КЛАС !!!
|
|
Інформація та повідомлення.
Інформаційні процеси (4 год)
Поняття інформації.
Повідомлення.
Способи подання повідомлень.
Інформаційні процеси:
зберігання, опрацювання, передавання та пошук повідомлень.
Дані.
Пристрої,
що використовуються для роботи з даними
|
Учень описує:
Pвзаємозв’язки між поняттями інформація,
повідомлення, дані;
Pспособи подання повідомлень: текстовий,
графічний, звуковий, відео, умовні
жести та сигнали,
комбінований;
Pпризначення різних пристроїв, що викорис-товуються людиною для роботи з даними (комп’ютер, телефон, диктофон, факс, плеєр, калькулятор, фотокамера, кінокамера, ігрові приставки, навігатор та ін.);
Pосновні інформаційні процеси та
пристрої для їх реалізації;
наводить
приклади:
Pповідомлень, поданих різними способами;
Pінформаційних процесів зі своєї навчальної
діяльності і в світі;
розрізняє:
Pспособи подання повідомлення;
Pінформаційні процеси,
що відбуваються під час навчальної діяльності, у повсякденному житті та при
роботі з різними пристроями
|
Основи роботи з комп’ютером (10 год)
Складові комп’ю-тера (системний блок,
пристрої введення (миша, клавіатура), зберігання (жорсткий магнітний диск,
оптичний диск, флеш-пам’ять), виведення даних (монітор, принтер), їх призначення.
Види сучасних персональних ком-п’ютерів
(стаціонар-ні, портативні, планшети, комунікатори).
Правила поведінки і безпеки життє-діяльності в комп'ю-терному класі.
Меню.
|
Учень має
уявлення:
Pпро об’єкти та їх
властивості;
Pзначення
властивостей;
Pкласифікацію
об’єктів;
описує
поняття:
Pпрограма;
Pфайл;
Pкаталог (папка);
пояснює призначення:
Pперсонального комп’ютера;
Pосновних складових комп’ютера;
Pменю;
наводить приклади:
Pоб’єктів, властивостей об’єктів,
значень властивостей об’єктів;
Pпристроїв введення, виведення,
зберігання даних;
Pсучасних
персональних комп’ютерів;
Pрізних видів меню;
називає:
Pосновні об’єкти вікна (рядок
заголовка, кнопки управління, робоча область);
Pосновні операції, які можна
виконувати над вікнами;
|
Підготовка ком-п’ютера до
роботи.
Коректне завер-шення роботи з ком-п’ютером.
Об’єкти. Власти-вості об’єктів, зна-чення
властивостей. Об’єкти навколо нас. Класифікація об’єктів.
Робочий стіл. Ме-ню, їх
призначення. Види меню.
Поняття про прог-раму.
Запуск програ-ми на виконання.
Вікно програми, основні об‘єкти вікна. Завершення роботи з програмою.
Операції над вік-нами.
|
Учень знає та
дотримується:
Pправил поведінки та безпеки життєдіяль-ності під час роботи в комп’ютерному
класі;
знає:
Pпризначення основних клавіш клавіатури комп’ютера;
уміє:
Pкласифікувати
об’єкти за однією з власти-востей;
Pвмикати комп’ютер
і коректно завершувати роботу з ним;
Pзапускати програму
на виконання та ко-ректно завершувати роботу з нею;
Pзмінювати розміри вікон та їх
положення на екрані;
Pзгортати, розгортати і закривати
вікна;
Pвідкривати
потрібну папку, переглядати списки імен файлів і папок, закривати папку;
Pвиконувати
операції над об’єктами з вико-ристанням миші: вибирати, перетягувати;
|
Поняття про файл і каталог
(папку), їх імена. Перегляд списків імен файлів і папок.
Практична робота 1. Робота з вікнами та їх об’єк-тами.
Практична робота 2. Робота з клавіатурним тренажером.
|
Pвиконувати
операції над об’єктами з вико-ристанням меню, зокрема контекстного;
вводити текст з використанням символів кирилиці та латиниці, чисел,
розділових знаків у середовищі клавіатурного тренажера.
|
Графічний редактор (9 год)
Поняття графічного редактора, його
призначення.
Середовище растрового графічно-го
редактора.
|
Учень пояснює
призначення:
Pграфічного
редактора;
Pбуфера обміну;
описує:
Pпослідовність дій для створення графічного
зображення в середовищі визначеного
гра-фічного редактора;
Pскладові середовища растрового графічно-го
редактора (робоче поле, інструменти ро-
|
Відкривання збе-режених зображень у
графічному редакторі. Графічні об’єк-ти та їх властивості. Інструменти для
створення графічних об’єктів. Палітра ко-льорів.
Діалогові вікна, їх об’єкти.
Інформацій-ні вікна.
Збереження зобра-жень.
Розробка плану побудови зображення.
Створення зобра-жень в середовищі
графічного редактора за розробленим планом
Поняття буфера обміну.
Додавання тексту. Основні елементи формату
символів: шрифт, накреслення, колір, розмір.
Практична
робота 3.
Опрацювання зображень, створених раніше.
Практична робота 4. Створення графічних
зображень за поданим планом.
|
боти з
графічними об’єктами, інструменти роботи з зображеннями);
Pпризначення й спосіб використання ос-новних
інструментів для створення графіч-них об’єктів в середовищі графічного редак-тора;
Pалгоритм виділення на зображеннях засо-бами графічного редактора
частин різних типів;
уміє:
Pстворювати, відкривати, змінювати й
збе-рігати зображення в середовищі
графічного редактора;
Pзмінювати значення властивостей графіч-них об’єктів в середовищі графічного редак-тора;
Pобирати колір малювання та колір фону на
палітрі кольорів;
Pвиділяти частини зображень за допомогою
інструментів різних типів;
Pпереміщувати, копіювати, обертати,
зафар-бовувати й вилучати виділені частини
зобра-ження;
Pстворювати текстові написи та добирати шрифт, накреслення, колір, розмір тексту;
Pпереключати мовні режими
роботи клавіа-тури;
використовує:
Pінструменти середовища графічного редак-тора для створення та
зміни зображень за власним задумом;
Pінструменти для малювання прямих і кри-вих
ліній;
Pінструменти для малювання геометричних
фігур;
Pінструменти для заливання замкнених час-тин
зображень;
Pінструменти для створення текстових
напи-сів;
Pбуфер обміну.
|
Редактор презентацій (9 год)
Поняття презентації. Комп’ютерна
презентація, її об’єк-ти.
|
Учень пояснює призначення: Pкомп‘ютерних презентацій;
Pредактора презентацій;
Pфотоальбому;
Pшаблону
презентації;
|
Середовище ре-дактора презентацій.
Відкривання презен-тації та її перегляд. Режими роботи в се-редовищі
редактора презентацій.Текстові та графічні об’єкти слайдів.
Вставляння зоб-ражень. Змінення значень їх власти-востей.
Введення та реда-гування тексту. Фор-матування
текстових об’єктів.
Збереження пре-зентацій.
Розробка
плану створення презен-тації: визначення мети, сценарію та
|
описує:
Pскладові середовища редактора презентацій (робоче поле,
інструменти роботи з об’єкта-ми слайду,
інструменти ро-боти зі слайдами, інструменти роботи з презентацією);
Pосновні складові комп’ютерної презентації;
Pпослідовність
дій щодо створення презен-тацій засобами редактора презентацій;
Pпослідовність
дій роботи з редактором
комп’ютерних презентацій;
наводить
приклади:
Pоб’єктів
слайда;
Pвикористання
презентацій у
процесі нав-чання;
розрізняє:
Pтекстові
та графічні об’єкти слайду презен-тації;
Pрежими
роботи в середовищі редактора презентацій;
уміє:
Pстворювати
та зберігати фотоальбом і пре-зентації на основі шаблону;
Pрозробляти
план створення презентації;
|
структури презен-тації.
Поняття шаблону презентації. Ство-рення
презентацій на основі шаблону.
Практична робота 5. Створен-ня презентації, зокрема фотоальбому.
Практична робота 6. Створен-ня презентації на основі шаблону за наведеним
планом.
|
Pздійснювати
перегляд презентації та впо-рядкування
слайдів;
Pвиділяти
слайди та виконувати над ними прості операції: відкривати контекстне ме-ню, переміщувати, вилучати;
Pвиділяти
об’єкти слайду та виконувати над ними прості операції: відкривати контекстне меню, переміщувати, змінювати
значення властивостей, вилучати;
Pвводити
текст і редагувати його;
Pформатувати
текстові об’єкти на слайдах: зміна
шрифту, розміру, кольору, накреслен-ня,
вирівнювати;
Pвставляти
зображення до слайду презен-тації;
Pформатувати
графічні об’єкти на слайдах: зміна розміру, перефарбування;
Pвідкривати
файл, що містить презентацію;
Pдемонструвати
презентацію з усним супроводом слухачам.
|
Резерв – 3 год
|
6 клас
35 год (1 год на тиждень)
Алгоритми
та їх
виконавці (7 год)
Поняття команди. Команди і виконавці. Система команд виконавця.
Поняття алгорит-му. Виконавці алго-ритмів. Формальне виконання алго-ритму. Форми подання алгоритмів. Алгоритми в нашо-му житті.
План виконання завдання. Планування в нашому житті.
Базові алгоритмічні структури: структура слідування.Алгоритм та
програма. Середо-вище виконання ал-горитму.
Об’єкти та події.
Складання та ви-конання алгоритмів у визначеному нав-чальному
середовищі виконання алгоритму.
Практична
робота 1. Складання алгоритмів для вико-
|
Учень має уявлення:
Pпро форми
подання алгоритмів;
описує поняття:
Pкоманда;
Pалгоритм;
Pвиконавець
алгоритму;
Pсистема
команд виконавця;
Pсередовище
виконання алгоритму;
розрізняє:
Pкоманди
від речень, що не є командами;
Pоб’єкти та події;
пояснює:
Pзв'язок
системи команд алгоритму та їх ви-конавця;
Pвипадки,
коли виконавець не може викона-ти команду;
Pроль
планування в житті, зокрема при нав-чанні;
наводить
приклади:
Pвиконавців
алгоритмів та систем команд виконавців алгоритмів;
Pалгоритмів
із життя;
|
навців у словесній формі і у графічному
вигляді. Виконання алгоритмів.
Практична робота 2.
Складання алгоритмів опрацю-вання подій з вико-ристання структури слідування
та вико-нання їх у визначе-ному
навчальному середовищі виконання алгоритмів.
|
Pструктури
слідування в алгоритмах із жит-тя та навчальної
діяльності;
Pвикористання
планів виконання завдання;
Pоб’єктів і подій, пов’язаних з ними;
знає:
Pвиконавців
алгоритму та прості команди виконавців у визначеному навчальному сере-довищі
виконання алгоритмів;
уміє:
Pскладати алгоритм у словесній формі;
Pскладати алгоритм у графічному вигляді;
Pформально виконувати алгоритми з
нав-чальної діяльності та побуту;
Pзаписувати
алгоритм у вигляді послідов-ності команд виконавця;
Pскладати
і виконувати алгоритми у визна-ченому навчальному середовищі виконання
алгоритму;
Pскладати
план дій з повсякденного життя та з
використанням матеріалу навчальних предметів (математики, української мови
тощо)
|
Поняття опера-ційної системи
(6
год)
Поняття операційної системи, її
призначення. Графічний інтерфейс операційної системи.
Поняття файлової системи. Об’єкти файлової системи.
Властивості об’єктів файлової системи: ім’я об’єкта, шлях до об’єкта, повне
ім’я об’єкта, розширення імені. Поняття типу файлу.
Операції над об’єктами файлової
системи: створення, виділення, копіюван-ня,
перейменування, переміщення та ви-лучення об’єктів. Операції над групами
об’єктів:
|
Учень описує поняття:
Pопераційна система;
Pінтерфейс операційної системи;
Pшлях до об’єкта
файлової системи;
Pповне ім’я об’єкта файлової системи;
пояснює:
Pвзаємозв’язки між поняттями тип файлу і розширення
імені файлу;
описує:
Pпризначення операційної системи;
Pпризначення файлової системи;
Pосновні вказівки операційної системи для
роботи з об’єктами та їх групами: створення, копіювання, перейменування,
переміщення та вилучення;
Pпослідовність виконання операцій над об’єктами файлової системи та їх групами;
Pалгоритм організації пошуку об’єктів фай-лової системи;
розрізняє:
Pоб’єкти файлової системи;
Pімена, розширення імен та основні типи файлів;
Pстандартні імена зовнішніх запам’ятовую-чих
пристроїв комп’ютера;
|
виділення,
копіюван-ня, переміщення. Відновлення
вилучених об’єктів операційної системи.
Пошук об’єктів файлової системи
Практична
робота 3. Операції над об’єктами та групами об‘єктів
файлової системи.
Практична
робота 4. Пошук об‘єктів файлової системи
|
уміє:
Pвизначати шлях до об’єкта файлової систе-ми;
Pпереходити до об’єктів файлової системи за заданим
шляхом;
Pвиділяти об’єкти та групи об’єктів для ви-конання
операцій над ними;
Pстворювати каталоги (папки), ярлики;
Pперейменовувати файли, каталоги (папки) та ярлики;
Pвилучати файли, каталоги (папки) та яр-лики;
Pкопіювати й переміщувати файли та ката-логи (папки) з використанням сполучення клавіш, меню;
Pвідновлювати вилучені об’єкти;
Pзнаходити необхідні інформаційні об’єкти в автоматизованому режимі;
Pаналізувати
результати пошуку інформаційних об’єктів.
|
Мультимедіа (4 год)
Поняття про муль-тимедіа. Об’єкти
мультимедіа: текст, зображення, аудіо та відео. Галузі вико-ристання
мульти-медіа.
Пристрої введення-виведення об’єктів мультимедіа. Копію-вання об’єктів
муль-тимедіа з цифрових камер і мобільних пристроїв на ком-п’ютер.
Мультимедійні програвачі, їх
приз-начення і функціо-нальні можливості.
Засоби перегляду зображень, їх
приз-начення і функції. Змінення значень властивостей графіч-них зображень:
роз-мір, колір. Основні операції над зобра-
|
Учень пояснює:
Pпоняття мультимедіа;
Pпризначення мультимедійних програвачів і засобів
перегляду графічних зображень;
наводить приклади:
Pоб’єктів мультимедіа;
Pпристроїв уведення-виведення зображеннь, відео та
аудіооб’єктів мультимедіа;
Pгалузей використання мультимедіа;
описує:
Pалгоритм копіювання об‘єктів мультимедіа з фотокамер,
мобільних пристроїв на ком-п’ютер;
уміє:
Pкопіювати об’єкти мультимедіа з фотока-мер, мобільних пристроїв на комп’ютер;
Pпереглядати та прослуховувати об’єкти мультимедіа
на комп’ютері за допомогою програмних середовищ;
Pпереглядати,
змінювати значення власти-востей графічних зображень (розмір, колір) та
виконувати основні операції (обтинання, обертання).
|
женнями: обтинання, обертання
Практична робота 5. Копіюван-ня об‘єктів
мульти-медіа на комп‘ютер. Робота з мультимедійними програвачами.
Практична робота 6. Перегляд зображень та змінен-ня
значень їх власти-востей.
|
Текстовий процесор (8 год)
Поняття
текстового документа, його об’єктів.
Текстовий проце-сор, його призначен-ня.
|
Учень описує
поняття:
Pтекстовий документ;
Pтекстовий процесор;
Pфрагмент тексту;
Pорганізаційна діаграма;
пояснює:
Pпризначення текстового процесора;
Pпризначення організаційних діаграм;
|
Середовище текстового процесо-ра. Відкривання
і збереження тексто-вого документа. Ре-жими роботи в сере-довищі текстового
процесора.
Виділення фраг-ментів тексту. Робота з фрагментом
тексту: копіювання, переміщення, вилу-чення та вставляння.
Введення і реда-гування тексту.
Перевірка право-пису. Виправляння
помилок. Пошук та заміна фрагментів в тексті.
Форматування символів та абзаців:
шрифт, розмір, нак-реслення, колір, ви-рівнювання, встанов-лення відступів
абза-
|
описує:
Pсередовище текстового процесора;
Pалгоритм
створення текстового документа;
Pалгоритм опрацювання
текстового доку-мента;
Pрізні
способи копіювання і вставляння фрагментів тексту;
Pоперації
редагування і форматування текс-тового документа;
Pалгоритм вставляння графічних зображень та
організаційних діаграм;
Pпроцес перевірки правопису в середовищі
текстового процесора;
Pалгоритм автоматизованого пошуку та замі-ни
фрагментів у тексті;
Pалгоритм знаходження довідкових відомос-тей
в середовищі текстового процесора;
наводить приклади:
Pоб’єктів текстового
документа;
Pосновні операції, що можна виконувати над текстом в середовищі текстового
проце-сора;
Pвикористання текстового процесора в нав-чанні;
|
ца,
міжрядкового ін-тервалу.
Алгоритм опра-цювання текстового
документа.
Вставляння гра-фічних об’єктів у текстовий документ.
Вставляння органі-заційних діаграм.
Довідкова система текстового процесора. Поняття ключового слова.
Пошук потрібних відомостей. Нумерування сторінок. Попередній перегляд, друк
Практична
робота 7.
Редагування та форматування текстового документа.
Практична
робота 8.
Вставляння графічних об’єктів та
організацій
|
порівнює:
Pрежими
роботи в середовищі текстового процесора;
уміє:
Pстворювати, відкривати, редагувати та збе-рігати документи в середовищі текстового
процесора;
Pвводити кілька абзаців тексту з дотриманям правил
орфографії, пунктуації і введення тексту;
Pпереміщувати текстовий курсор в тексті з використанням
миші та клавіатури;
Pвиділяти фрагменти тексту (слово, рядок, абзац, весь
документ);
Pформатувати текст: символи (шрифт, роз-мір, колір,
накреслення), абзаци (шрифт, роз-мір, накреслення, колір, вирівнювання,
вста-новлення відступів абзаца, міжрядкового ін-тервалу);
Pвиділяти та вилучати, копіювати й перемі-щувати фрагменти тексту з
використанням комбінацій клавіш, меню;
Pвставляти графічні об’єкти в текстовий
до-кумент;
|
них діаграм у текстовий
документ.
|
Pзнаходити й замінювати фрагменти тексту в автоматичному
режимі;
Pперевіряти правопис
текстових документів та виправляти помилки в автоматичному ре-жимі;
Pнумерувати сторінки
документа;
Pздійснювати попередній
перегляд докумен-та та роздруковувати текстовий документ;
використовує:
Pрізні
способи копіювання і переміщення фрагментів тексту;
Pдовідкову систему текстового процесора;
Pзасоби пошуку й автоматичної заміни текс-ту;
Pзасоби перевірки
правопису
|
Комп’ютерні
мережі (8 год)
Комп’ютерні ме-режі та їх призна-чення.
Поняття про мережну взаємодію. Типи комп’ютерних мереж.
|
Учень описує
поняття:
Pкомп’ютерна мережа;
Pсервер і клієнтський комп’ютер;
Pлокальна комп’ютерна мережа;
Pглобальна комп’ютерна мережа;
Pвсесвітнє павутиння;
Pвеб-сайт, веб-сторінка, гіперпосилання;
|
Поняття користу-вача й сеансу корис-тувача; вхід у ло-кальну мережу.
Ло-кальна мережа нав-чального закладу. Робота з мережними папками.
Поняття про гло-бальну мережу
Ін-тернет. Основні служби Інтернету.
Поняття Всес-вітнього
павутиння.
Поняття веб-сайту, веб-сторінки, її адре-си. Гіперпосилання.
Робота з веб-браузером.
Викорис-тання, створення та
редагування списку сайтів, обраних для швидкого доступу.
Алгоритм
орга-нізації пошуку ін-формаційних мате-ріалів (повідомлень) в Інтернеті.
Простий пошук.
|
називає:
Pрізні програми-браузери;
Pосновні служби глобальної мережі Інтер-нет;
має
уявлення про:
Pкористувача й сеансу користувача;
Pадресу веб-сторінки;
описує:
Pправа доступу користувача до ресурсів;
Pправила навігації локальною мережею в середовищі
операційної системи;
Pпризначення
Інтернету;
Pпризначення інтернет-енциклопедій,
слов-ників та онлайн перекладачів;
Pпризначення
основних служб Інтернету:веб-сервісу, електронної пошти, інтерактивного
спілкування;
Pпринципи та правила здійснення пошуку інформаційних матеріалів (повідомлень) в Інтернеті;
Pправила безпечної роботи в Інтернеті при пошуку
інформаційних матеріалів (повідом-лень);
уміє:
Pвідкривати файли та папки на інших
ком-п’ютерах локальної мережі;
|
Аналіз інформа-ційних матеріалів
(повідомлень), знай-дених в Інтернеті.
Збереження зоб-ражень, веб-сторінок та
їх фрагментів
Інтернет-енцик-лопедії, словники та онлайн-перекладачі
Авторське право та Інтернет.
Правила безпеч-ного користування Інтернетом при по-шуку інформацій-них матеріалів (повідомлень)
Практична робота 9. Пошук інформаційних мате-ріалів в
Інтернеті за вказаною темою. Створення списку сайтів, обраних для швидкого
перегляду
Практична
робота 10. Робота з інтернет-енцикло-педіями,
словниками
|
Pкопіювати та переміщувати дані між
різ-ними комп’ютерами мережі;
Pзапускати на виконання програму-браузер;
Pвводити з клавіатури адресу потрібної
веб-сторінки;
Pвідкривати у вікні
браузера веб-сторінку із заданою адресою;
Pстворювати та
редагувати список сайтів, обраних для
швидкого перегляду;
Pвикористовувати гіперпосилання для
навігації веб-сторінками;
Pзберігати
зображення, веб-сторінки та їх фрагменти;
Pвикористовувати
пошукові системи для
пошуку інформаційних матеріалів (пові-домлень) в Інтернеті;
Pздійснювати простий пошук інформаційних матеріалів (повідомлень) в Інтернеті на
зада-ну тему;
Pаналізувати інформаційні матеріали (пові-домлення), знайдені в
Інтернеті;
Pдотримуватися правил безпечної роботи в Інтернеті при пошуку інформаційних мате-ріалів
(повідомлень);
|
та онлайн перекла-дачами.
|
Pвикористовувати енциклопедії, словники та
перекладачі, розміщені в Інтернеті, у своїй навчальній діяльності
|
Резерв – 2 год
|
7 клас
35 год (1 год на тиждень)
Електронне листування (4 год)
Поштова служба Інтернету. Електронна
скринька та електронне листу-вання. Електронна адреса поштової скриньки.
Створення елект-ронної
скриньки. Надсилання, отри-мання, перенаправ-лення
повідомлень. Вкладання файлів.
|
Учень описує
поняття:
Pелектронний
лист;
Pелектронна скринька;
Pадресна книжка;
описує:
Pалгоритм створення електронної скриньки;
Pелементи адреси електронної пошти;
Pпослідовність дій під час листування за
до-помогою веб-інтерфейсу;
пояснює:
Pпоняття та призначення електронної пош-ти;
наводить приклади:
Pпоштових сервісів;
Pадрес електронної пошти;
|
Використання
ад-ресної книжки та списків розсилання .
Етикет електрон-ного листування. Правила
безпечного користування елект-ронною скринькою.
Практична робота 1. Електронне листування з
використанням веб-інтерфейсу. Вкладені файли.
|
формулює:
Pправила етикету електронного листування;
Pправила безпечного електронного листування;
уміє:
Pреєструвати поштову скриньку на сервері
електронної пошти, використовуючи веб-інтерфейс;
Pпрацювати з
електронними повідомленнями:
створювати, надсилати, отримувати, вилучати й роздруковувати
повідомлення, вказувати тему
повідомлення, відповідати на повідомлення й перенаправляти їх;
Pпрацювати з вмістом папок поштової скриньки:
переміщувати папки, переміщувати повідомлення з однієї папки до іншої,
відновлювати вилучені повідомлення, очищувати поштову скриньку;
Pвкладати файли у повідомлення, вилучати
вкладені файли, а також зберігати файли з отриманих повідомлень;
Pстворювати, редагувати й вилучати записи в
адресній книзі;
Pстворювати й використовувати списки розсилання;
знає
та дотримується:
Pетикету
електронного листування;
Pправил безпечної роботи в
Інтернеті при електронному листуванні.
|
Моделювання (5 год)
Поняття моделі. Поняття пред-метної галузі.
Типи моделей. Форми
подання інформаційної моделі: опис, таблиця, формули, схеми та ін.
Етапи побудови ін-формаційної моделі. Побудова інформа-ційних моделей.
Карти знань, їх призначення. Редак-тор карт знань.
Практична
робота 2. Побудова
інформаційних моделей в різних програмних середовищах
Практична
робота 3. Структурування та класифікація відомостей з
використанням карт знань
|
Учень описує
поняття:
Pмодель;
Pпредметна
галузь;
Pкарта
знань;
описує:
Pтипи моделей, їх характеристики;
Pформи подання інформаційних моделей;
Pпризначення редактора карт знань;
Pетапи побудови інформаційної моделі;
пояснює:
Pалгоритм побудова інформаційних моделей в різних програмних
середовищах: текстово-му процесорі, графічному редакторі, редакто-рі
презентацій, редакторі карт знань;
уміє:
Pстворювати інформаційні моделі задач для заданої предметної галузі, зокрема при роз-в’язування
задач з інших навчальних предме-тів;
Pструктурувати відомості з використанням карт знань;
Pстворювати
карти знань.
|
Алгоритми з пов-торенням і
розгалу-женням (8 год)
Базові
алгоритмічні структури: структури повторення та розга-луження.
Алгоритми з пов-торенням. Складання та виконання алгоритмів з
повторенням у визначеному навчаль-ному середовищі ви-конання алгоритмів.
Висловлювання. Істинні та хибні вис-ловлювання.
Умовне висловлювання «Якщо – то – інакше».
Алгоритми з розгалу-женням.
Складання та ви-конання алгоритмів з повторенням і розга-луженням для
вико-навців у визначеному навчальному середо-вищі виконання алго-ритмів.
Практична
робота 4. Складання та виконання алгоритмів з
повторенням, у визначеному навчаль-ному середовищі виконання алгоритмів
|
Учень пояснює поняття:
Pвисловлювання;
розрізняє:
Pалгоритмічні структури слідування, розга-луження,
повторення;
Pправильні (істинні) та неправильні (хибні)
висловлювання;
наводить приклади:
Pструктур
повторення та розгалуження в алгоритмах із
життя та навчальної діяль-ності;
Pістинних і хибних висловлювань;
формулює:
Pумовні висловлювання «Якщо – то – інак-ше»;
уміє:
Pвизначати правильність або неправиль-ність
простих висловлювань і умовних вис-ловлювань «Якщо – то – інакше»;
Pформально виконувати алгоритми з
повто-ренням та розгалуженням з навчальної ді-яльності та побуту;
Pскладати та
виконувати алгоритми з повтореннями, у визначеному навчальному середовищі;
|
Практична
робота 5. Складання та виконання алгоритмів з
розгалуженням у визначеному нав-чальному середовищі виконання алгоритмів
Практична робота 6.
Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у виз-наченому
навчальному середовищі виконання алгоритмів.
|
Pскладати та
виконувати алгоритми з роз-галуженням
у визначеному навчальному середовищі;
Pскладати та
виконувати алгоритми з пов-торенням та
розгалуженням у визначеному навча
льному середовищі.
|
Табличний процесор (8 год)
Таблиці,
електронні таблиці.
Табличний проце-сор, його призначен-ня. Об‘єкти елект-ронної таблиці,
їх властивості.
Відкривання, пе-регляд і
збереження електронної книги
|
Учень описує
зміст поняття:
Pелектронна таблиця;
Pтабличний процесор;
описує:
Pпризначення табличного процесора;
Pскладові середовища табличного проце-сора;
Pоб’єкти електронної таблиці: електронна книгу, аркуші,
рядки, стовпці, комірки, діа-пазон
комірок, діаграми;
Pпризначення основних панелей інструмен-тів табличного
процесора;
|
Способи навігації на аркуші і в книжці
табличного проце-сора.
Адресація в сере-довищі табличного процесора. Іменовані комірки і
діапазони.
Типи даних: число, текст, формула.
Уведення
даних до комірок: текст, число. Редагування
даних таблиці. Копіювання,
переміщен-ня й вилучення да-них.
Формати даних: числовий, текстовий,
формат дати. Форма-тування даних, клі-тинок і діапазонів комірок. Правила за-пису формул у
|
Pвластивості об’єктів електронної
таблиці;
Pспособи навігації на аркуші і в
книжці;
Pформати даних в електронних
таблицях: числовий, текстовий, формат дати;
Pспособи введення та редагування
даних різних форматів і добір форматів комірок;
Pвиди помилок під час введення
даних і способи їх усунення;
Pоб’єкти діаграми, їх властивості;
Pпризначення діаграм;
Pпризначення та алгоритм створення
стовпчастих і секторних діаграм засобами табличного процесора;
пояснює:
Pправила запису формул і
використання адрес клітинок і діапазонів у формулах;
інтерпретує:
Pдані, подані на діаграмі;
розрізняє:
Pстовпчасті та секторні діаграми;
Pформати даних, поданих в таблиці;
уміє:
Pвідкривати, переглядати і
зберігати електронні книжки;
|
табличному проце-сорі.
Копіювання
і пе-реміщення формул. Поняття про модифі-кацію формул при копіюванні.
Використання вбудованих функцій: сума,
середнє зна-чення, min, max.
Стовпчасті та секторні
діаграми, їх об’єкти і властивос-ті. Створення та
форматування стовп-частих і секторних діаграм у середовищі табличного
проце-сора. Аналіз даних, поданих на діаграмі
Опрацювання числових даних за
алгоритмом
Практична
робота 7.
|
Pпереміщуватись аркушем і книгою;
Pвводити дані у комірки та
редагувати їх вміст;
Pвиділяти діапазони комірок із
заданою ад-ресою;
Pформатувати дані, комірки та
діапазони ко-мірок;
Pкопіювати, переміщувати й вилучати
вміст комірок і діапазонів комірок;
Pзадавати діапазон вхідних даних
для діаг-рами й діапазон даних для кожного ряду;
Pналаштовувати параметри
відображення діаграми, поля даних та рядів даних;
Pаналізувати діаграми;
Pвиконувати
обчислення за даними елект-ронної таблиці, використовуючи
вбудовані функції;
використовує:
Pіменовані комірки і діапазони;
вбудовані функції:
сума середнє значення, min, max
|
Уведення, редагування та формату-вання даних
у середовищі табличного процесора.
Практична
робота 8. Виконання обчислень за даними електронної
таблиці. Використання вбудованих функцій.
Практична робота 9.
Створення діаграм. Аналіз даних, поданих на діаграмі.
|
Розв’язування компетентнісних
задач (4 год)
|
Учень розв’язує
компетентнісні задачі, що передбачають:
Pзмістовий аналіз
формулювання задачі;
Pпобудову інформаційної моделі;
Pпошук інформаційних
матеріалів;
Pдобір
одного засобу опрацювання даних
(текстовий
процесор, графічний редактор,
редактор
презентацій, табличний процесор,
навчальне
середовище виконання алгоритмів);
Pопрацювання
даних;
Pподання результатів розв’язування задачі.
|
Виконання інди-відуальних нав-чальних
проектів, в тому числі з вико-ристанням прог-рамних засобів нав-чального
призна-чення (математика, фізика, хімія, біо-логія, географія, тощо)
(4 год)
|
Учень виконує
навчальний проект, що передбачає:
Pаналіз умови задачі;
Pрозробку плану виконання
навчального проекту;
Pдобір одного засобу
опрацювання даних;
Pдобір засобу подання
результатів навчаль-ного проекту;
Pпошук інформаційних
матеріалів;
Pстворення та
опрацювання інформаційної моделі;
Pопрацювання матеріалів
(відомостей);
Pвикористання електронної
пошти для відправлення вчителю результатів своєї ро-боти;
Pзахист проекту.
|
Резерв
– 2 год
|

Немає коментарів:
Дописати коментар